rubriken får inte bestå av endast ett blanktecken

Inuti mig finns en plats där jag är helt ensam. En plats där de källor som aldrig torkas ut förnyar. En plats där jag finner ro och kan få ny livsglädje. En plats där jag kan finna ro och hopp.

Men vad händer egentligen när man vänder ut och in på alla sina tankar, tänker igenom allt som kommer in i hjärnan och ältar allt om och om igen. Vad händer egentligen när vi släpper oss själva fria till ensamheten, fria till intet. Vad händer när vi granskar oss själva utifrån och kommer på alla fel man begått. Man känner sig plötsligt helt färglös. Men sen kommer man på att man faktiskt inte är så färglös. Lite färg har man ju iaf. Tankar kan gå åt vilket håll som helst, allt handlar om hur man väljer att se på det. Antingen så är jag helt färglös eller så är jag färggladare än någonsin.

Men visst gör det ont, det kan ingen förneka. Det gör ont att granska sig själv utifrån och se på sig själv med nya ögon. Var har jag varit egentligen och varför har jag inte vaknat för att se mina brister? Alla behöver granska sig själva, tänka och analysera. Men i lagom dos.

 
Förmågan att vara ensam är sammankopplad med att man upptäcker sig själv och förverkligar sig själv. Man blir medveten om sina djupaste behov, känslor och egenheter.  

Kommentarer
Postat av: Camilla

även de där, längst inne måste man ta itu med. & visst, man tycker det är obehaglig och plågsamt. MEN, det är bara du själv som känner dig bäst.

söt kjol lite längre ner

Postat av: Jess

Milla: Du har så rätt så. Även det längt in inom en måste man ta itu med.. Precis! Tack för kommentaren..

2007-03-06 @ 21:25:29
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Sara

klockren rubrik ;)

2007-03-06 @ 22:03:36
URL: http://blomm.blogg.se
Postat av: sara

ibland måste man ta tag i vissa saker, å stå ut..

2007-03-06 @ 22:47:00
URL: http://sarablo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback