Blablabla

Sjukhus är inte riktigt min grejj. En massa frågor om vad jag ska göra i framtiden är inte min grejj. Att ställa sig på en våg med massa kläder och se sin vikt är inte riktigt min grejj. Att höra att man kan få svåra ryggsmärtor om man blir gravid i framtiden är inte riktigt min grejj. Att vänta på ett sjukhus med massa läskig inredning från 70-talet bland massa sjuka människor är inte riktigt min grejj.

Men att veta att min rygg kosmetiskt sätt ser jättebra ut var skönt! Riktigt skönt. Och det är definitivt min grejj. Så mycket som jag har kämpat för min rygg, burit den där förbannade (well, älskade också) korsetten och hållit huvudet högt när folk stirrat på mig. Det var värt det, varenda sekund. Det var värt att behöva bära fula kläder i några år för att få en fin och fungerande rygg. Det var värt all smärta, alla köttsår jag fick på höfterna och all viktminskning. Nu i efterhand känns det skönt. Riktigt skönt. Som att allt är över och att man äntligen kan andas ut och "vara precis som alla andra" som min doktor sa. Inte för att jag vet om det är något att sträva efter. Men vad han försökte säga var nog att jag kan göra allt som alla andra kan, utan att tänka två gånger. Jag kan äta precis hur mycket jag vill utan att något trycker ihop min mage, jag kan röra mig fritt, böjja mig ner, men framförallt; jag kan ha på mig precis vilka kläder jag vill!

Visst, jag känner forfarande av ryggen ibland och mina revben känns för små och ömtåliga ibland. Men det får man leva med.... Det handlar om att göra det bästa av situationen, vad som än händer i livet. Det handlar om att ha i åtanke att närsomhelst, varsomhelst kan ditt liv förändras radikalt. Allt du kan göra är att göra ditt bästa hela tiden och ta en dag i taget.


39813-830

Passade på att köpa Pause på pressbyrån på sjukhuset. En helt okej livsstilsmagasin för män och kvinnor! Massa fina vårbilder i detta nummer...

Kommentarer
Postat av: Isabel

Helt rätt tankesätt! det kommer du långt på...

Postat av: Isabella

Aaaw! Det visste jag inte om... Men det gäller att vara stark i sådana lägen. Jag har haft världens tandvärk nu i ca. 5 dagar och kanske måste göra en rotfyllning. Jag är så sjukt rädd!

2007-02-23 @ 00:08:14
Postat av: K

:/

2007-02-23 @ 00:38:41
URL: http://kimekholm.blogg.se
Postat av: Anonym

en sådan hade min syrra också, tror sjukdomen hette spondolys eller något liknande.

2007-02-23 @ 09:53:05
Postat av: Anonym

Tänkte tipsa alla om en hemsida som heter Gratisgen, där värvar man bara lite människor och så får man helt gratis utan några som helst jobbiga villkor gratisprylar, själv har jag valt ett presentkort på mq för 500 kr, så om du vill bli medlem du också, tryck här: http://gratisgen.se/?ref=63559

2007-02-23 @ 12:21:33
Postat av: ELIN

Hjälp, vad har du varit med om? Jobbigt men du verkar ha kämpat på som bara den! Grattis!

2007-02-23 @ 16:57:55
URL: http://eliinpeliin.blogg.se
Postat av: Jess

Isabel: TACK! Det värmer..

Isabella: Preeecis.. Det stämmer verkligen. Det gäller att vara stark och inte ge upp :) Men oj? Men det går säkert bra ska du se. Tänkt vad skönt sen efter!

K: :)

Anonym: Okej. Min sjukdom heter Skolios

Elin: Fint sagt, tack. Jag funderar att göra ett inlägg om det senare för att hjälpa andra tjejer.. Vi får se

2007-02-23 @ 21:18:58
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Lina

Vad är det som har hänt?? någon olycka? =/

2007-02-26 @ 11:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback