Soo take a look at yourself

Jag går på söder någonstans på Götgatan medan folkmyllret sakta men säkert börjar ta sig hemåt, hem till värmen och tryggheten. Ute på gatan är det kallt, riktigt kallt. Man känner i luften att hösten är här och därmed är snart vintern här. Mitt huvud snurrar likt en femårings huvud som just klivit av en karusell. Kroppens alla vener känner kylan fylla min kropp varje gång jag andas in. På andra sidan gatan ser jag en uteliggare, troligtvis mycket narkotika påverkad. Hoppet är som bortblåst i hans ögon och han försöker att kommunicera med en förbipasserande dam. Vem är jag, att gå där, rik och bortskämd? Vem är jag, att bara stirra mig blind på denna främling, istället för att göra något? Men vad ska man göra? Min pappa sa vi något tillfälle när vi bodde i Brasilien och jag var helt förstörd för att jag inte kunde hjälpa alla stackars barn som hjälplöst sträckte fram händerna efter en krona; ”man kan inte hjälpa alla, Jessica.”  Jag kommer till en tvärgata och börjar sakta men säkert gå mot mitt mål. Jag har passerat uteliggaren, jag har vänt ryggen åt honom. Jag känner hur hans ögon tar tag i min rygg, men jag fortsätter bara att gå. Det tar inte långt tid innan jag vänder om och börjar gå mot hans håll igen för att sträcka honom en tjugolapp. Hoppet och glädjen i de där ögonen som nästan inte hade några pupiller var obeskrivligt. Kanske kommer pengarna att användas till narkotika, kanske till något bättre. Inget kan göra allt, men alla kan göra något.


Kommentarer
Postat av: Sofia

People, this is some good evidence to show the true angel she really is... :)

Postat av: Anonym

jätte fint skrivet :D
bra!!!

2006-10-13 @ 08:27:09
Postat av: JULIANTE

that's dom deeep shit :)

2006-10-13 @ 17:19:15
URL: http://Juliante.blogg.se
Postat av: vicky

Skitbra skrivet! Håller med dig om allt! Kram! :D

2006-10-14 @ 20:32:14
URL: http://vickys.blogg.se
Postat av: E

Bra skrivet! Håller med!

2006-10-15 @ 18:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback