inatt

inatt har jag huden full av spärrar

spärrar som håller mig borta från att slappna av

det kliar i alla kroppens nerver

och blodet pulserar ivrigt genom hela kroppen

varje andetag är en kamp

en strid jag måste vinna

såren syns bara i natten

i det svaga ljuset

tro inte på mina tårar!

Du kan inte fånga mina tårar

Du måste ha bevis

Du måste ha sett mörkret

 
Inatt ska min mun vara igensydd

Inte ett enda ord ska komma krypandes ur min mun

Jag ska stava ordet patetism i taket

Samtidigt som tårarna fälls

Tårar som aldrig ska ta slut

 
Allt som heter ljud ska dränkas i tårar inatt

Telefonen ska dränkas

Du ska inte få höra min röst

Det enda som man ska få höra är gråten

Han ska ut; ikväll.

Han har bott inom mig alldeles för länge nu.

 
Jag har försökt att skrika

Jag har försökt att blöda ut honom

Men jag har lärt mig den hårda vägen att det inte går

Det går verkligen inte

Så därför ska jag vakna imorgon;

Och allt som finns kvar är ett foto

Som jag sedan ska bränna upp

 
Jag ska bränna upp fotot

Och alla tusentals minnen

Papper ska bli till aska

Aska ska bli till inget

 
Jag har varit fånge för länge

Och du har bott inom mig för länge

Alldeles för länge

Det här är den sista texten

Den sista texten

 
Jag ska gråta

Jag ska glömma

Utan att förblöda



Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert, har du skrivit den själv?

2007-03-22 @ 21:50:07
Postat av: Anonym

vackert och väl utryckt, har du skrivit den själv?

2007-03-22 @ 21:50:33
Postat av: Anonym

vackert och väl utryckt, har du skrivit den själv?

2007-03-22 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback