Hemma bra, men borta bättre!

Hammamet, Tunis, Tunisien, Afrika... var underbart! Underbart med stort U. Soligt med stort S. Mysigt med stort M. Avkopplande med stort A och vackert med stort V.

39813-191

För er som inte snappat upp det ännu så har jag varit i Tunisien i några dagar med min älskade mamma. Resan var en present som jag fick när jag fyllde år, helt utan min kännedom, så jag blev kort sagt ganska förvånad. Anyway, cirka en vecka efter min födelsedag packade vi våra väskor och begav oss till Arlanda. Förväntansfulla, glada och lyckliga.

Alla som känner mig och min mamma vet att vi båda har ganska hett temperament och att det inte skulle ta lång tid innan någon av irriterade oss på någon medpassagerare. (Vi brukar aldrig flyga charter förutom enstaka gånger eftersom kombinationen av människor brukar gå oss på nerverna.) Och inte heller skulle denna resa bli ett undantag...

Väl vid gaten till vårat flygplan var vi självklart tvungna att spana in vad för underliga människor den här resan kunde locka. Jag ser genast en tjej som har på sig rosa från topp-till-tå, rosa keps, rosa mjukisdress och rosa bagage. Paris-Hilton-wannabe. God help her tänkte jag medan jag visade henne för mamma. Svart hår, tänderna spretade åt alla håll och de fula tatueringarna på svanken gjorde det inte bättre. Inte heller gjorde det saken bättre att hon (som mamma och jag senare kom att kalla hästen) hamnade bakom oss i incheckningskön. Hon och hennes mamma. Hästen och hennes mamma stod bakom oss. Okej, vi kan finna oss i att höra deras konstiga dialekt, men när mamman med glasögon tjocka som jag vet inte vad och runda som en jordglobb frågade oss om vi trängde oss, gick vi upp i taket... Mamma snäste något svar och gav ett fejkat leende mot hästens mamma och jag kunde se irritationen i mammas ögon. 

Ni vill inte ens veta vad vi möts av väl inne på planet... Jo, hästen och mamman som senare fick namnet hakan pga. hennes vulgära underbett skulle sitta bredvid oss. Bredvid oss! Vi skulle få stå ut i flera timmar med att höra deras gnäbb och klagomål.

Hur vi klarade oss är en mycket bra fråga som jag själv inte förstår mig på. Hästen läste min häst, (hon var typ 20!!!) mamman (hakan) klagade på allt, och då menar jag allt. Hon tyckte till exempel att planet var för litet och att alla borde få sängar eller något. Jag tänkte tyst för mig själv att de kunde åka hem till sin lilla byhåla igen istället, hålla käften, mata sina djur på sin bodgård och sluta att beklaga sig över allt i mina öron..

Ni kan ju fatta lyckan när vi insåg att de inte skulle bo på samma hotell som oss? Och att vi skulle slippa se människorna under hela vår semester... Anyway! Kul hade vi iaf när vi tänkte på dem och skrattat mycket kan jag lova att vi gjort...

39813-195

Hotellet var verkligen toppen, när vi kom fram, sega och trötta möttes vi av drinkar och hjälpsamma människor. Vi har kommit till paradiset var min tanke! Hotell ingav ett lugn och jag tänkte att här kommer vi få det toppen.....

Mycket riktigt. Våra dagar där var verkligen underbara och jättemysiga. Vårat motto har varit att man inte är på semester för att sova så jag kan lova att vi hunnit med mycket. Bland annat varit i flera olika städer och prutat samt shoppat en massa.....





Lyckades även ta kort på några av mina outfits under resans gång:


(Även om inte bildkvalitén är den bästa..)
39813-193

Bild 1 & 2. Middagsklänning

39813-192

Bild 1. Gucci solbrillor Bild 2. Lite sailor-inspirerat strand/promenad outfit

39813-196

Bild 1. Överglad med en drink i näven första kvällen... Bild 2. En outfit vid middagen om jag kommer ihåg rätt

39813-194

Bild 1 & 2. Perfekt med vita byxor och koftan vid middagen och sedan hoppa i en svart kjol och skippa koftan lite senare på kvällen i hotell-baren...


Kommentarer
Postat av: Micks

haha, du är för skön! snygga "outfits"

2006-04-26 @ 22:53:13
Postat av: Jabbs

du verkar haft det riktigt mysigt! känner mig glad för din skull att resan blev fin och så :) men så ringer jag o väcker dig i allt :/ hmm.. LYCKAT! :P jaja, puss puss

2006-04-27 @ 03:07:02
Postat av: E.

och du har alltid lika snygga outfits!

2006-04-27 @ 14:05:40
Postat av: Amanda

oh no vad fubbigt att bara dra iväg till tunisien så där!
den vita klänningen var riktigt söt :)

Postat av: Jess

Micks: Haha, tack ;D

Jabbs: absolut. jag hade det jättemysigt! äh, det är ingen fara att du ringde. jag finns här..

E: Nämen tackar!

Amanda: Haha, ;) tack så mycket!

2006-04-27 @ 17:24:38
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Anonym

är det äkta gucci solbrillor

2006-04-27 @ 17:30:08
Postat av: Jess

Anonym: Ja, det är äkta Gucci. :)

2006-04-27 @ 18:44:57
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Jennie

Aaah nu blev man änna avis, låter som du har haft superskoj juh :)
tur att det börjar bli lite varmare här i sverige. ha det toppen :)

2006-04-27 @ 18:50:06
Postat av: Emma

Ser underbart ut!!

2006-04-27 @ 19:17:58
URL: http://www.emmasgarderob.webblogg.se
Postat av: Pauline

Den sailor-inspirerade outfiten var snygg. Vart har du köpt linnet om man får fråga? :)

2006-04-27 @ 21:17:34
URL: http://fanciful.blogg.se
Postat av: Jess

Jennie: haft det underbart minst sagt! :) jamen precis, det är jätteskönt att det börjar bli varmare här i vårat trista klimat..

Emma: Det är det också ;)

Pauline: Tackar. Klart man får fråga! Den är från ESPRIT.

2006-04-28 @ 07:00:23
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hejhej, ville bara säga ett par ord .. Nu vet inte jag hur gammal du är, kanske 25 eller något ? Jag känner inte dig .. Ja iaf, tyckte bara det var jävligt löjligt att du ser ner på en person som är Paris Hilton wannabe .. Hon har sin stil och du har din stil .. Det är precis som om jag ska se ner på dig för att du har skärp så högt upp i midjan, jag vet, det är modernt men jag tycker det är jävligt fult .. Men jag ser inte ner på dig för det .. Det var iaf vad jag ville säga .. Och jag står för vad jag säger ;)

2006-04-30 @ 18:25:21
Postat av: Jessica

Pernilla: Jag ser inte ner på någon. Jag funkar bara inte med sådana människor och jag tkr inte om hennes stil, thats it. helt enkelt

vill folk se ner på min stil och mina skärp som sitter uppe i kiruna, så varsågod. ärligt talart, i dont give a fuck. jag kmr fortstääta så:) på samma sätt som paris hilton wannaben får fortsätta på sitt sätt . jag ser inte ner på någon, jag säger bara vad jag själv funkar men för slags människor och att denna någon gick mig på nerverna.

jo precis, du står för vad du säger och det är ju bra. fortsätt så!

2006-05-01 @ 04:29:44
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Jessica

BTW ÅS ÄR JAG 17 ÅR GAMMAL:)

2006-05-01 @ 04:31:19
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Mikaela

Fan va fina vita shorts! :)

2006-05-01 @ 17:48:06
Postat av: Jess

Mikaela: Vad kul att du tkr det! :)

2006-05-01 @ 21:51:20
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Jess

Hej! Snygga outfits, men tycker kommentarerna om "Paris-Hilton-wannaben" var onödiga. Att ha myskläder när man flyger är väl bara smart, det har ju relativt många, och att kommentera hennes tänder och utseende i övrigt känns bara omoget. Jag tycker det är inskränkt att dömma någon utifrån deras utseende vid första anblicken, en person är oftast mer komplex än så.

2006-05-05 @ 01:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback