Resan

Kärleken är en resa. En ändlös resa utan kompass i ett väglöst land. Kärleken är ett äventyr. Det finns olika typer av kärlek. Det finns en typ av kärlek som liknar en oljelampa, som slocknar när oljan är slut. Eller det finns kärlek som liknar bilar, när bensinen är slut så kan den inte gå mer. Men det finns också en annan typ av kärlek, en kärlek som rinner upp ur jorden likt en mäktig källa och som flyter fram för evigt. Den är outömlig.
Passion flammar upp, häftigt och hastigt, och kan ta ny fart under ett långt förhållande. Men kärleken växer ändå i lager på lager
långsamt
av vanliga dagar.

Kommentarer
Postat av: emma

försöker du härma kim eller?

2007-03-10 @ 09:38:54
Postat av: Jess

Emma: Jag älskar att skriva och jag "härmar" ingen när jag skriver. Det där är skrivet rakt ur hjärtat. Varför skulle jag "härma" kim? Och du, skriv ditt riktiga namn nästa gång du ska kommentera.

Postat av: anna

Fint... på högstadiet skrev jag ganska mycket dikter.. men tror att min förmåga är som bortblåst nu.

2007-03-10 @ 10:39:16
URL: http://declaar.blogg.se
Postat av: oyoy

>> Emma. just nu känner jag för att skalla av näsbenett på dig =) ha det

2007-03-10 @ 20:24:33
Postat av: Kim

Härma mig?

2007-03-10 @ 23:00:00
URL: http://kimekholm.blogg.se
Postat av: emma

sorry, det där var dumt sagt. och ja, emma är mitt riktiga namn :)

2007-03-11 @ 22:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback