Jag <3 natten

Jag har alltid gillat natten. Jag har alltid varit en nattmänniska. När jag var liten ville jag aldrig somna på nätterna. Jag ville helt enkelt vara vaken för att jag tyckte om natten.  
Därför bestämde jag mig för att gå hem från träningen i den mörka natten. Jag ville andas frisk luft, lyssna på min ipod och låta tankarna flyga fritt. I skyltfönstrena lyste det och gatorna var nästan tomma. En gammal dam lade ett kort med röda rosor på brevlådan och smålog. Det var fint. Hon såg lycklig och hoppfull ut och hon hade en förmåga att även ge mig hopp. Jag gick vidare och kom till kyrkan. Jag tänkte på att det var länge sedan jag var där och att jag saknar det lite. Jag tänkte på i somras när jag och fia var på gotland. Vi skulle ta en promenad mitt i natten och det slutade med att vi hamnade i en kyrka. Den ger liksom ro, hopp och värme. Det känns ungefär som att man är hemma. Hursomhelst, vi tände varsitt ljus inne i den mörka kyrkan. Jag gjorde en önskning jag än idag kommer ihåg. Därefter köpte vi en varsin bok om livet. Det är bara en sådan sak vi kan göra. Jag saknar det. Hursomhelst, sedan kom jag till ett centrum och där tystnade musiken och mitt hjärta hoppade till, stannade till. (Varför hade jag inte hunnit hem? Varför tog jag just den vägen? Varför såg du mig? Varför blev jag inte ens förvånad? Som att jag väntat på att du skulle komma där i en bil?) Kanske var det där en så kallad mening. Det så kallade ödet. 

Kommentarer
Postat av: Angelica

känner igen mig själv där, har också alltid varit en nattmänniska. precis som dig var jag också ute på torsdagsnatten, sprang och rensade mina tankar. Och PRECIS som du också tydligen hade på tankarna, kyrkogården. väntade in tolvslaget på där.. kusligt men på samma gång så otroligt rogivt.. btw, see ya soon! :)

Postat av: Jess

Angelica: Jaa men det är ju så mysigt på natten:) Finns inget bättre än att rensa sina tankar ensam i natten ibland. Jasså var du också där :O Konstigt att vi inte såg varandra! Fast iofs.. jag var nog där lite innan tolv. Japp ikväll ses vi gumman! <3

2007-03-09 @ 15:02:07
URL: http://jessjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback