Torsdag

Känner mig aningen bitter, människor i min omgivning tröttar ut mig. Så less på all egoism. Så less på allt det vardagliga och alla som fastnat i sitt bekväma svenssonliv i förorten. Vad gör man när man känner sig bitter? Vad gör man när lönen kommit? Jo, man shoppar och pratar av sig sina problem med dem som verkligen finns där för en.

39813-76839813-767

Därefter skriver man en lista hur mycket man tycker illa om det som stör en...

♥ Jag är ambitiös och väldigt målinriktad. Det får jag alltid höra, men jag har ingen som helst aning om exakt vad jag vill plugga vidare efter gymnasiet och det har jag inga planer på att få en aning om heller. Iaf inte än på ett bra tag. Det vore mycket lättare om alla vuxna kunde sluta vara så frågvisa ibland. De hjälper mig inte precis.... Nästa gång någon frågar säger jag; "äh jag tänkte bli fotbollsfru, ta hand om hemmet, föda ungar och shoppa hela livet ut"

♥ Förorten. Det har sin fördelar och sina nackdelar. Det är litet, alla känner alla och det snackas. Men hey! Jag antar att folk inte har bättre för sig.

♥ När jag ändå är inne på förorten... (Jag skiter i om jag får massa kommentarer emot mig nu) Men det känns så jäkla B att åka på semster till exempelvis Ayia Napa eller varför inte Magaluf? Åker man dit känns det bara som att man åker dit för att "alla andra gör det", det finns mycket fest och mycket svenskar. Känns ganska b och ganska svensson. Åker jag utomlands vill jag se en ny plats, ska jag festa vill jag inte festa med svenskar (som jag lika gärna kan göra i sthlm) och jag vill helt enkelt få ut mer av min semester än att supa sönder mig på kvällarna och ligga på hotellet på dagarna för att jag är så jävla bakis. Näetack!

♥ Elle-galan. Det känns otroligt surt att jag inte kan gå på den. J-a-g  v-i-l-l  h-a  e-n  i-n-b-j-u-d-a-n. Men tydligen så vann jag inte tävlingen som H&M fixade.



och sedan känns det mycket, mycket bättre. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mark

Jag kan inget mer än att hålla med dig om det du skriver om att åka till svenskställen utomlands, samt festandet.
Det är samma för mig. Åker jag utomlands så vill jag uppleva något nytt, inte samma sorts människor och utlänningar som kasst uttalar svenska ord.

Postat av: K

Haha, "utlänningar som kasst uttalar svenska ord"
Dagens citat, bra Mark!

Jag håller med dig hjärtat. Åker man utomlands ska man vara fit så man kan uppleva lite saker på dagarna, men självklart ska man festa på kvällarna :D

2007-01-26 @ 00:09:45
URL: http://kimekholm.blogg.se
Postat av: Oscar

Du bär verkligen upp den prickiga klänning grymt bra:)

2007-01-26 @ 00:34:22
URL: http://oscarwilliams.blogspot.com
Postat av: Oscar

Edit: *klänningen ska det så såklart.

Ps. Du bär upp de flesta klänningar bra, haha.

2007-01-26 @ 00:34:55
URL: http://oscarwilliams.blogspot.com
Postat av: Sofia

jag tycker absolut inte det är fel att åka till ayia napa elr magaluf. man vill ha fest, men på ett varmare ställe än sverige. allt där är mer inriktat på fest än vad sthlm är på sommaren, klart man får mer fest då? sen att det är många svenskar som åker dit kvittar, de e inte så att man e ensam svensk bara för att man åker till thailand eller afrika själv för att backpacka elr uppleva landet och alla dess kulturer. men visst, om du tycker det är så bra uteliv i sthlm att du hellre partar här än någon annanstans i världen e det din grejj. men jämför vimmelbilderna från en utekväll på stureplan o en utekväll i bullen, de e ganska stor skillnad på fest o fest... ;-p

2007-01-26 @ 00:37:48
URL: http://lapassoa.blogg.se
Postat av: malou

grymt snygga klänningar!

2007-01-26 @ 09:37:42
URL: http://mlao.blogg.se
Postat av: Carolina

Jag håller verkligen med om det här med ayia napa etcetera. Jag har aldrig förstått poängen med att åka och supa skallen av sig i Magaluf. Jag vill ha sevärdheter, kulturella upplevelser och bra shopping!

2007-01-26 @ 13:08:22
URL: http://www.fashionsquad.com
Postat av: carro

a det var grymt skönt :) söta klänningar!

2007-01-26 @ 13:43:53
URL: http://lovelyC.blogg.se
Postat av: Jonas

Med tillräckligt många shoppingrundor tar man sig igenom vilken vecka som helst i vilket skick man än är. Det är ett livselixir som inte har någon motsvarighet... :P
Åker utomlands gör man för att se nya platser, du har så rätt..

2007-01-26 @ 16:00:07
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Jonas

Och skaplig promotion för dig på min blogg idag. ;)

2007-01-26 @ 16:17:06
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Anna

hej, håller helt klart med dig! känns verklige b att åka till vissa ställen, och hallå man vill ju inte ha halva sverige med sig när man drar utomlands!;) och som sagt tyvärr har ju vissa ställen blivit riktiga svensson ställen! bland annat ayia napa,magaluf & typ hela greklnad,iaf kos,kreta,zakynthos,rhodos å andra party ställen i grekland, tyvärr!! ha en bra dag!

2007-01-26 @ 16:30:31
Postat av: sophia

Det är bra att avreagera sig ibland.

2007-01-26 @ 17:07:44
URL: http://ophia.blogg.se
Postat av: caroline

känner igen det där med förorten. alla känner alla, alla pratar och allt blir bara helt åt helvete..

2007-01-26 @ 18:09:25
URL: http://carolines.webblogg.se
Postat av: Camilla

Riktigt söta klänningar ;x

2007-01-26 @ 19:09:05
URL: http://millaaa.blogg.se
Postat av: aa

Man ligger faktiskt och är bakis vid poolen dan efter

2007-01-27 @ 13:38:49
Postat av: Jess

Mark: Precis mina åsikter!

Kim: Vad bra att du håller med mig. Precis, jag vill också festa.. Men inte en fjortisfylla bland massa patetiska svenskar. :)

Oscar: Tackar, vad glad jag blir!

Sofia: Okej. Ja, man vill ha fest på ett varmare ställe. Men INTE bland bara massa svenskar. Jag säger inte att jag tkr det är bättre i sthlm men ska man åka till aiya napa/magaluf så tkr jag att man lika gärna kan supa gärnet hemma på sthlmsveckan i gotland. Jag åker hellre till typ frankrike, grekland eller italien om jag vill festa, shoppa, bada och sola! :)

Malou: Tack...

Carolina: Trevligt att någon håller med mig, så sant det du skriver

Carro: Tack:D

Jonas: Vad bra att du håller med mig. Såg det idag precis, blev skitglad när jag såg vad du skrev!

Anna: Kunde inte ha sagt det bättre själv

Sophia: Ja det tror jag verkligen!

Caroline: Eller hur! Men det är bara något man får finna sig i antar jag..

Camilla: TACK!

Anonym: Det är inte det som är det viktiga i texten, om man ligger vid poolen eller inne på hotellet.

2007-01-27 @ 13:54:18
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: alma

kanske kan jag muntra upp dig med att din prickiga klänning var sjukt snygg på dig och att din blogg är underbar? kram

2007-01-27 @ 16:10:40
URL: http://almah.blogg.se
Postat av: Olivia

Fina klänningar!, vadr har du köpt dem?

2007-01-27 @ 22:06:14
URL: http://iaa.webblogg.se
Postat av: Anonym

När du säger det där om Magaluf och Ayia Napa så tänkte jag fråga dig om du någonsin rest och festat någonstans utomlands på dessa ökända ställen? Jag vet att du har varit på Malta, vad jag inte vet är om du har varit i låt oss säga Ayia Napa. Hur kan du veta hur stort stället är, hur kan du veta hur mycket svenskar som är där, hur kan du veta att alla svenskar samlas på samma ställen? Yttra inte en sån åsikt om du inte ens har varit där vilket jag antar du inte på senare år har varit (i syfte att festa).
Man är ung en gång, palla leka vuxen om att man ska vara ute och röra sig på dagarna och ta del av kulturen när man är i utlandet (vilket det låter som att du förespråkar när du säger att man inte kan ligga bakis på ett hotellrum). Men det är ju upp till var och en, om man tycker att det är roligare att göra en vanlig resa som man alltid har gjort med föräldrarna istället för att någon gång för en gångs skull åka med ett gäng kompisar och bara festa gärnet.. Tja, då undrar man ju varför du festar i stockholm över huvud taget..

2007-02-04 @ 21:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback