Lill-lördag

Den tweedade kappan blev aningen varm frammåt lunch idag.. Alldeles alldeles fel klädval. Imorse när jag kollade ut genom fönstret var det mulet och såg ut att bli en riktig höstdag. Shi fick jag! När jag slutade och skulle ta mig hem genom ett kaos-artat stockholm värmde jackan onödigt mycket och min laptop tycktes väga bly. Ångrade djupt och innerligt att jag både tagit laptopen och jackan. Alldeles för tungt, alldeles för varmt. När ska hösten komma?

Igår hade vi skolfotografering vilket innebar total ångest. Ordet skolfoto fick mig att leta igenom hela garderoben franatiskt för att hitta något snyggt. Men efter att ha insett att det inte går att välja ut något och att inget verkade snyggt så gav jag upp hela skiten. Det hela slutade i svarta jeans och vit t-shirt. Enkelt och klassiskt. Slipper därmed ångra klädseln senare. Tanken på att så gott som hela Stockholm kommer att se våran skolkatalog får mig att be till gudarna att jag blev bra. Lyckligtvis hamnade jag i alla fall i mit-mitten precis som jag ville! Wihoo! 

Nu väntar ett bubbelbad i jacuzzin och massa mysig slapp.. Ska förhoppningsvis sova tidigt ikväll. Arrivederci!
 


Kommentarer
Postat av: Ally

Jag vet! Jag trodde det var freezing ute imorse så jag tog skinnstövlar. Började ångra mig framåt lunch...

Postat av: E.

äsch du blev säkert jättebra på skolfotot du är så fotogenique = )

2006-09-28 @ 15:41:57
Postat av: Jess

Ally: Haha ja, verkligen svårt att bedömma vädret..

E: Säger du det, vad glad jag blir! Man får väll hoppas ;)

2006-09-28 @ 20:39:52
URL: http://jessjess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback