Det är ingen som säger att den korta vägen är den rätta

Så länge jag kan minnas har jag alltid varit envis. Jag är uppvuxen och uppfostrad med att man ska stå upp för sig själv och kämpa för sina mål. I hela mitt liv har jag fått kämpa för att komma dit jag vill. Mitt liv har inte alltid varit en dans på rosor även om jag är uppvuxen med silversked i munnen. Även jag har fått kämpa. Jag tänker inte gå in på i detalj vad jag gjort och upplevt i mitt liv men det jag vill komma till är att jag aldrig ger upp. Ingen ska få förstöra eller komma i vägen för mina drömmar och det sista jag kommer att göra är att ge upp mina drömmar.


 

Många säger att jag aldrig blir nöjd och att jag är för ambitiös. Och vem vet, kanske är det så också. Jag har sett stora delar av världen och sett hur många olika människor lever. Jag har bott utomlands där jag tror grunderna till mina drömmar startade. Jag insåg att det finns så mycket mer att göra med sitt liv än att bara fortsätta gå i samma gamla spår. Man kan göra så mycket mer än att välja en skola bara för att ens föräldrar gick där etc. Jag bestämde mig för att aldrig leva insnöat.


 

Det är svårt att välja rätt vägar i livet, självklart är det så. Jag tror att man ska tänka på att det inte alltid är den lätta vägen som är den rätta. Man ska ta den vägen man känner för och följa hjärtat. Precis så har jag gjort med många val i livet. Visst har jag många gånger ångrat mig när jag stått där ensam, medan mina vänner valt den lätta vägen. Visst har jag många gånger ångrat mig när jag står där med främmande människor och saknar allt det gamla som jag finner trygghet i. Jag hoppas och tror att det lönar sig i längden. Även om man känner sig svagare än någonsin för tillfället så har jag heller aldrig någonsin känt mig starkare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ibland verkar du riktigt jävla bra.

2006-11-07 @ 17:50:51
Postat av: Jess

Anonym: Sure

Postat av: Jess

Anonym: Tack! Bara ibland? ;O

2006-11-07 @ 22:57:57
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Fia :)

När dina vänner valt den lätta vägen? Äsch, det finns inga Lätta vägar!

2006-11-08 @ 15:06:33
Postat av: Jess

Fia: Nej, inga vägar är lätta. Absolut inte! :) Men vissa vägar är enklare... Har flera exempel i min skola. Men de tar jag inte här

2006-11-08 @ 18:57:45
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Mimmi

Känner igen mig i det du skrivit här. Många av dina tankar är sådana som svischar förbi huvudet på mig varje dag! Frågan är bara hur länge man orkar vänta på att ens drömmar ska slå in :/ . Att konsekvenserna av de man "valt" får en att nästan börja tveka om man verkligen har valt rätt, skrämmer mig just nu. Men det roliga är att man visste att det skulle bli såhär redan innan man tog sitt beslut (så jävla envis som man kan vara) och vill man inte ge upp så är det bara o bita ihop! Vi har valt detta själva och jag vet att det kommer att löna sig i längden :) Tids nog. Men usch att man ska bli på så dåligt humör bara.. Men du har rätt. Att bl.a ändå känna sig trygg med sitt "val" gör en starkare.

2006-11-09 @ 22:24:05
Postat av: Jess

Mimmi: Vad glad jag blev när jag läste det du skrev! Känns bara som att jag fått negativ respons idag av alla här på bloggen... Kul att någon känner igen sig i det jag skriver :) Det värmer alltid att veta att man inte är ensam!
Jag tror att i längden lönar det sig, man måste jobba hårt för att komma dit man vill. Stå på dig och kämpa på...

2006-11-09 @ 22:32:57
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Anonym

hon är riktigt bra, bästa

2006-11-10 @ 19:54:06
Postat av: Caroline

Du har så rätt i vad du skriver. Jag har också fått kämpa i hela mitt liv. Och det ger och har gett resultat. Många frågar hur jag kan vara så stark trots motgångar? Det har med att göra att jag har fått kämpa, att jag är envis och har inställningen att allt är möjligt bara viljan finns! Med envishet och lite jävlaranamma kommer man långt :)

2006-11-19 @ 16:34:49
URL: http://aliceiunderlandet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback