De små betydelsefulla händelserna i livet...

Idag var självklart bussen försenad som vanligt, dumma SL! Alltid förseningar, hur har de tänkt att man ska komma i tid till någonting när bussarna konstant är försenade? Bussen var 10 min försenad vilket ledde till att dörrarna på tåget stängdes rakt framför näsan på mig. Bra start på dagen? Skulle inte tro det!

 
Jag var något irriterad
och kände mig inte speciellt motiverad att vänta en kvart på nästa tåg. När det kändes som att gud jävlades med mig som mest kommer en söt liten 70-årig gubbe och tittar på mina skor. Han utbrister: ”Nämen gud vilka söta små skor!” Jag tackade, log och blev genast på bättre humör. Han pratade på, undrade var jag köpt dem och berättade om hans skor han köpt från Ecco. Så himla söt gubbe! Det jag vill komma till är att små saker, händelser, kommentarer, leenden or whatsoever kan verkligen göra någon annan gott. Så skippa den svenska stoltheten och var lite trevliga istället. Man kan verkligen förändra mycket med bara några få ord….


39813-577

Kommentarer
Postat av: Alex

ååh så fina :) ge mig!

2006-11-30 @ 23:05:59
Postat av: Sarah

Åh vad sött. Älskar små gubbar och sånna där små kommentarer blir man så glad över! Hoppas det räddae din dag :)

Postat av: Josefine

vart är väskan ifrån?

2006-12-01 @ 00:12:30
Postat av: Sandiebelle

Vilka underbart snygga skor och väska...

2006-12-01 @ 09:50:05
URL: http://sandiebelle.webblogg.se
Postat av: Pauline

"Så skippa den svenska stoltheten och var lite trevliga istället."

Håller med dig till punkt och prickar :)

2006-12-02 @ 16:24:14
URL: http://fanciful.blogg.se
Postat av: Nina

Ja skorna är jättesöta! håller med gubben! :)

2006-12-04 @ 19:32:47
URL: http://nina.bloggtopp.com
Postat av: Johanna

först, grymt söta skor! och ja visst ärd et inte så? en liten ynklig positiv kommentar kan göra så mycket. kan förändra på så mycket, kan ge mer hopp!

2006-12-08 @ 19:31:17
URL: http://johannastic.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback