15:22

Jag tänker gå naken om det nu är så!!

Solen gassar som aldrig förr på våran tomt/terass. Med radion på högsta volym, ett stort glas vatten och en tidning i handen så tänker inte jag klaga. Jag blundar och drömmer mig bort... Tänk! Framför mig har jag en underbar sommar med sol, bad, shopping, utomlandsresor, skärgårn, kryssningar, party, mysiga båtturer, solnedgångar, vänner, kärlek, saltvatten och sand.

Plötsligt blir min ro förstörd när jag hör att samtalsämnet våldtäckter tas upp. En kvinna hade skickat in ett mail där hon berättade att hon tyckte att vi tjejer ska klä på oss mer och inte gå för lättklätt. Denna kvinna uttryckte också att vi tjejer går för lättklätt. Då är min fråga;

Det är sommar ute, solen gassar och man vill ha på sig ett linne och ett par korta shorts. Ska man då behöva klä på sig ännu mer bara för att behaga våra kära män? Ska man då behöva svettas för att inte vara rädd för att någon äcklig idiot kille ska börja taffsa på en?!

Näe, nej!!!!!!!!! Vi ska kunna gå nakna om det nu är så. Även om jag personligen skulle tycka det var riktigt osmakligt. Man ska kunna ligga naken utan att bli våldtagen, ha på sig vilka kläder man vill och flirta hur mycket som helst utan att någon hoppar på en mot ens vilja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




-Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Gabbi

du har helt rätt!

Postat av: tessie

det är så rätt, men snälla kan du svara hur man går och åker till blå lagunen? har försökt hittat dit flera gånger vet bara att det ligger ute på ekerö :/

2006-07-05 @ 16:53:58
Postat av: Jess

Gabbi: Va bra att du håller med mig!

Tessie: Javisst kan jag svara på det:) [email protected]

2006-07-05 @ 17:31:28
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Anonym

du har helt rätt, det är samhället som ska ändras, INTE lättklädda tjejer!

2006-07-05 @ 19:11:59
Postat av: Jess

Anonym: PRECIS!!!

2006-07-05 @ 19:43:39
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: vikki

Håller med!

2006-07-05 @ 21:27:39
URL: http://hellokitty.webblogg.se
Postat av: Jess

Vikki: Bra..

2006-07-05 @ 23:01:17
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: carolin

varför ska vi behöva svettas ihjäl bara för att vissa män inte kan hålla sina hormoner i styr??

bra sagt!

2006-07-06 @ 11:24:28
URL: http://caroliin.blogg.se
Postat av: Anonym

har du nån bilddagbok?

2006-07-06 @ 17:11:50
Postat av: Desperado

Såg att det inte var några killar som kommenterat. Nu kan inte jag heller räkna mig till gruppen killar, jag är för gammal, men till saken. Jag håller med dig till fullo. Det är klart att ni tjejer ska få klä er som ni vill. Ni förgyller ju vår stadsbild med härliga sommarklänningar, utsläppt hår m.m. Ögongodis ( hoppas inte det lät för gubbsjukt). Att det finns X antal rötägg ute i samhället ska naturligtvis inte innebära att oskyldiga personer ska få lida. Nej det behövs mera engagemang från oss "normala" killar,visa att vi inte tolererar nedvärderande och ociviliserat beteende som riktar sig mot tjejer. Förresten mot alla medmänniskor

2006-07-06 @ 23:47:40
URL: http://desperado.blogg.se
Postat av: Hanna

håller med!

2006-07-07 @ 16:20:56
URL: http://luxury.blogg.se
Postat av: Sara

Så rätt

2006-07-31 @ 00:25:38
URL: http://outrageous.blogg.se
Postat av: sean natanael

alltså, den där kvinnan som framförde sin åsikt om att tjejer måste ändra sin klädstil, för att minimera risken att bli våldtagen måste ju vara psykiskt störd.

Det är som att för att förhindra svåra skador i fotboll, så ska man ta bort närkontakt på planen.

Jävla idiot, haha. Det är väl inte fel på tjejerna, lika som att det inte är fel på spelarna som blir skadade?

Det är väl i sådant fall felet att straffet itne är tillräckligt hårt, för förövaren, både i vardagliga livet som i fotboll.

Men i slutändan är det ändå samhällets fel, för ingen föds som våldtäktsman, utan det formas man, liksom man formas till att bli en pingstvän eller något annat prekärt.

Dock så skulle man sätta hårdare straff, måste begreppet våldtäkt klaras ut, för det är ett väldigt luddigt begrepp än så länge.

2006-08-08 @ 16:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback