Lite djupa tankar angående kärlek i min annars så ytliga blogg

Du har förtrollat mig. Du har trollbundit mig och jag tänker satsa på att aldrig släppa dig. Även om vi kommer från två helt olika världar så övervinner våran kärlek allt. Den är stark och jag hoppas att den är bestående, för aldrig har det känts så rätt som när jag går på stan med dig och håller din hand i min. Känslan av att veta att du bara är min, min, min och ingen annans är enorm. Ingen kan förstå om den inte varit kär på riktigt. Jag vill kalla det här äkta kärlek. Du är min skatt, min gudagåva.


Kärleken kommer och går. Kärlek är inte längre vad det var för 10 år sedan, en puss på kinden. Ibland undrar man om hjärtat är till för att brista och man frågar sig varför kärleken ens finns. Men så kommer dessa stunder av hopp och ljusglimtar då man förstår allting. Då man tror att man är skapad för att älska.

Jag älskar att älska. Älskar jag någon så går jag verkligen in för det. Då älskar jag den och då ger jag löften som jag håller. Förevigat finns inte. Eller jag vill tro på det men någonstans inom mig vet jag att det inte stämmer. Vad som finns är nu och ett tag framöver. Man kan aldrig lova någon helt säkert förevigat. Även om vi vill det så kan vi omöjligt veta vad som kommer hända om 20 år. Men vi kan ge oss själva, ens själ och ens tillit. Vi kan ge allt vi har för att sedan ramla ihop.


Många vill nog inte ens chansa. Därför väljer de att inte börja älska. Kanske av rädsla för allt detta. Man kan ju inte styra vad som händer och man kan faktiskt förlora sin älskade om sanningen ska fram. Vissa väljer att inte leva ihop med någon eftersom det så småningom tar slut.


Är jag kär så är jag. Då kan ingenting stoppa mig. Inte ens mitt huvud och allt jag borde göra. Ni som en gång varit riktigt kära förstår. Och nej, jag kan inte försäkra mig om att jag inte kommer få mitt hjärta brustet. Det kan ingen. Men jag vet hur det känns att vara riktigt kär. Sådär riktigt tokigt kär att det pirrar i hela magen så fort man tar dennes hand. Ingenting går upp emot den känslan. Den kan ingen förneka. Jag älskar att älska och jag tror djupt och innerligt på kärleken. Men även mina förhållanden kan ta slut och jag får fortsätta jakten efter mannen till mina barn.


Jag är inte mer än människa och även om jag inte skulle ha något emot att för all framtid vara tillsammans med dig så kan jag inte styra över framtiden. Framtiden vilar i någon annans händer. Kanske guds, kanske någon annans. Men inte i mina. Jag har mina drömmar och mina mål, men mer kan jag inte styra över. Jag skulle gärna hålla din hand förevigt, berätta för dig varje dag hur mycket jag älskar dig och alltid finnas där. Jag hoppas.


Du är min. Du är min och bara min, något som jag är evigt tacksam över. Du är han som får mig att le, han som för mig att gråta. Din hand i min är magisk, helt förtrollande. Jag kommer aldrig att glömma dagen då du tog min hand i din för första gången. En liknande känsla kan jag inte komma på att jag känt någonsin. Det kändes så rätt, som att jag hittat hem. Du är han som jag vill berätta allt för, han som förtjänar att veta precis allt om mig. Han som får komma in på ställen där ingen annan någonsin varit. Jag älskar varje liten millimeter av dig, du är Han med stort H.

39813-650


Kommentarer
Postat av: Kim

Oh you got me baby. Jag är helt såld. Vet inte vad jag ska skriva, är bara heeelt =O

Postat av: Anna

Naaww det var gulligt skrivit, å du har helt rätt!
Man måste våga chansa för att vinna ngt å fastän de kanske bara vara för ett tag så är man lycklig just då..
Men! de gör såå ont att förlora ngn med..min sambo gjorde slut å flytta på julafton å det..har tagit hårt på mig..
Man vänjer sig så fort med hur de är å sen en dag finns de inte där...
Jag önskar dig all lycka till å hoppas att du kommer att vara kär länge!
Kram

2006-12-29 @ 11:02:02
URL: http://stargirl.webblogg.se
Postat av: Kim

Men stackarn! Hur kan han göra så? Det måste ha varit oerhört tufft, det måste ha förstört hela julen. =( Vilket praktarsel!

2006-12-29 @ 11:12:41
Postat av: Jess

Kim: Du har ju skrivit en massa fint till mig så då förstår du hur jag känner mig när jag är helt mållös. Haha. Älskling!

Anna: Tack så mycket. Jaa det är sant, man måste våga chansa även om det finns risk att man blir sårad. Usch, tycker synd okm dig :/ Hoppas det löser sig och att du snart mår bättre, & även om det inte känns då för tillfället så kan jag garantera att du kommer må bättre snart. :) Lycka till! Kramar /Jess

2006-12-29 @ 17:38:49
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Ida Annie

Vilket underbart inlägg att läsa, att du är kär - kär med förnuft dock! :)
Jag hoppas att ditt förhållande håller och att du är lycklig, för det sistnämda är trotsallt det som räknas.
Själv blev jag dumpad tre dagar innan julafton, vilket kändes förjävligt och jag fick en lite mindre skön julafton.

2006-12-29 @ 17:40:00
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Jess

Ida Annie: Vad kul att du gillar mitt inlägg! :)
Usch :( Det låter inte som någon vidare jul, men precis som jag skrev innan.. Även om det inte känns som det just nu så kan jag garantera att kärleken kommer tillbaks i era liv! Kanske imorgon, kanske om några månader. Även om det känns tungt i början. Man får ta vara på sina vänner och det som betyder något :) Hoppas det går bra!

2006-12-29 @ 17:45:10
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Victoria

Precis sådär känner jag med med min pojke! Och det där med att "...vi kommer från två helt olika världar" stämmer så väldigt bra i mitt fall också! Och det är väl på både gott och ont.

2006-12-29 @ 19:28:25
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: Sabor

Åh wow gud vad glad jag blir när jag läser detta inlägg,så fint och så sant :) Glad att du har din drömpojke hos dig,finns inget bättre än sann kärlek.kramiz

2006-12-29 @ 20:00:09
URL: http://sabor.blogg.se/
Postat av: ELIN

Åh, vad fint.

2006-12-29 @ 20:24:41
URL: http://eliinpeliin.blogg.se
Postat av: Askungen

Sött sött...

2006-12-30 @ 10:05:55
URL: http://www.askungengwall.blogg.se
Postat av: Ann

Riktigt bra skrivet, jessie! :)

2006-12-30 @ 10:22:30
URL: http://www.annvarin.blogg.se
Postat av: Jess

Soffan: Huvudsaken är att Felicia vet om det och jag har påpekat att vi har liknande åsikter angående kärlek. Hon blev bara smickrad och jag tänker behålla inlägget :) Mina meningar är annorlunda och hela upplägget.

2006-12-30 @ 17:42:11
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Fii

Riktigt bra skrivit.. det känns som om du tog mina tankar och skrev ner dem. Jag håller med dig totalt, jag älskar att älska. Jag älskar den känslan man har i kroppen. Det finns inget mer underbart. Och jag tycker det är rätt det du skriver.. det finns inget förevigt.. eller ja jag tror det finns förevigt men man ska inte tänka så för då blir man bara mer sårad om det skulle ta slut. Men kärlek är underbart, när det väl känns rätt. Jag har också hittat min prins och jag är riktigt glad att jag har honom :) Hur länge har ni varit tsm? Är det ni på bilden? iaf.. söt bild :) Och skönt att ngn skriver positivt om kärlek och förhållande.. det är inte så vanligt nu för tiden ;D

2006-12-31 @ 12:13:37
URL: http://fiii.blogg.se
Postat av: leuken

inte för att vara en partypooper, men bruden, att vara kär på detdär huvudlösa sättet går verkligen över. Oavsett om man är "ment to be" eller inte.

2007-01-03 @ 00:39:20
URL: http://juanna.blogg.se
Postat av: anna

brukar vara lite skeptisk till en del saker du skriver men den här gången måste jag säga att du verkligen förmedlar något starkt och sant. Att du fortfarande har ett förnuft trots att du är upp över öronen förälskad. Härligt för dig att vara så kär :) Det är allt jag har drömt om i livet, att uppnå den förälskelsen, men jag är en av dom som är för feg för att våga älska. Jag stöter bort alla som kommer för nära mig tragiskt nog =/ Men det är något att jobba på. Lycka till med ditt förhållande i alla fall!

2007-01-03 @ 01:37:51
Postat av: MakeUpYourMind

ÅHHH..får tårar i ögonen. Önskar att jag kunde känna så. Är glad för din skull =) Du verkar vara en perfekt tjej =)

2007-01-05 @ 22:37:51
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback